روسیه در نشست 'گروه دوستان سوریه' شركت نمی كند
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، 'میخاییل بوگدانف' شامگاه دوشنبه در گفت و گو با رادیو 'اكومسكو' خاطر نشان كرد: روسیه حاضر به شركت در نشست 'گروه دوستان سوریه' كه قرار است روز 24 ماه جاری میلادی در تونس برگزار شود، نیست.

وی با بیان اینكه با مبتكران این ایده تماس هایی داشتیم، اظهار داشت: روسیه را به شركت در این نشست دعوت كردند، اما ما پیشنهاد كردیم كه ابتدا اهداف و ماهیت این نشست روشن شود.

نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه گفت: تصور می كنیم كه در این نشست تنها نمایندگان بخشی از مخالفان دولت سوریه شركت كنند.

بوگدانف با بیان اینكه انتخابات ریاست جمهوری سوریه قرار است در سال 2014 برگزار شود، افزود: روسیه معتقد است كه باید زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این كشور به جلو كشیده شود.

آمریكا با رد انجام هرگونه مذاكره بین دولت سوریه و مخالفان برای مداخله در امور داخلی این كشور، گروهی با عنوان 'دوستان سوریه' را گرد هم آورده است.

روسیه در هفته های اخیر تلاش های دیپلماتیك گسترده ای را برای برقراری صلح و آرامش در سوریه و توقف خشونت ها در این كشور بدون مداخله خارجی به عمل آورده است.

مسكو هفته گذشته با مشاركت پكن قطعنامه غربی -عربی در باره سوریه در شورای امنیت را كه مسیر برای مداخله خارجی در امور داخلی این كشور را هموار می كرد، وتو كرد.

'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه نیز روز دوشنبه در گفت و گوی تلفنی با 'نبیل عربی' دبیر كل اتحادیه عرب بر لزوم آغاز مذاكرات میان حكومت سوریه و مخالفان آن و حل مسایل این كشور از طریق مذاكره و گفت و گو تاكید كرد.

1592

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: